🔤イングリッシュしゅんしゅん🔤

🔤英語と日本語で日記を書くDiaryblog🔤

🔤英語日記 6月9日🔤

6月9日金曜日

Friday,June 6.

今日は朝から雨が降っていたし、低気圧だったから、頭が痛かった。

It had been raining since the morning and the pressure was low, so I had a headache.

初めて気圧の影響で頭が痛くなった。

For the first time, I had a headache due to the atmospheric pressure.

とても驚いた。

I was surprised.

今日、駅で友達と待ち合わせをしていたんだけど、彼がスーパーマンのコスプレをして現れた。

I was meeting up with a friend at the train station when he showed up dressed as Superman!

その姿を見て、周りの人たちが思わず大笑いしてしまった。

Seeing him like that, everyone around couldn't help but burst into laughter.

彼は本当にスーパーマンみたいに自信満々で、みんなの注目を浴びていました。

He really looked like Superman, oozing with confidence and drawing all the attention.

でも、その姿で電車に乗るのはちょっと大変だったみたいで、マントが邪魔して何度もひっかかってしまった。

However, it seems that it was a bit difficult to ride the train in that form, and the cloak got in the way and I got caught many times.

それでも彼は笑顔で乗り物に乗っていって、周りの人たちも笑いが止まらなかった。

Still, he rode the ride with a smile on his face, and the people around him couldn't stop laughing.

本当に驚きの出来事で、今日は思い出に残る日になりました。

It was a real surprise and made today a memorable day.

 

おすすめの記事です。

参考までにどうぞ!

recomendkun.hatenablog.com