🔤イングリッシュしゅんしゅん🔤

🔤英語と日本語で日記を書くDiaryblog🔤

🔤英語日記 5月19日🔤

5月19日 金曜日

Friday,May 19

今日は、7時に起き、スマホを使っていたら、突然壊れました。

Today, I woke up at 7 o'clock, was using my smartphone, and suddenly it broke.

電源が付かなくなり、上司に連絡できなくなりました。

The power stopped turning on and I could not contact my boss.

急いでauショップに行ったが、書類が必要で、買い替えることができませんでした。

I rushed to the au shop, but I needed documents and couldn't replace them.

近くにブックオフがあったので、中古でスマホを買いました。

There was a book-off nearby, so I bought a used smartphone.

中古でも高くて驚きました。

I was surprised that it was expensive even second-hand.

スマホを買った後、バルブメーカーと打合せをするために、宮城の上の方に行きました。

After buying a smartphone, I went to the upper part of Miyagi to have a meeting with the valve manufacturer.

自然が豊かで、空気がおいしく、ご飯もおいしいので、移住したいなと思いました。

The nature is rich, the air is delicious, and the food is delicious, so I wanted to move there.

仕事量を増やすために、これからもっと営業活動していきたいと思います。

I would like to do more sales activities in order to increase my workload.

最近、英語の勉強時間が確保できていないので、明日は英語の勉強を沢山したいと思います。

I haven't had time to study English lately, so I'd like to study a lot of English tomorrow.

以下の英語教材はおすすめなので、興味があればした方がいいと思います。

The following English materials are recommended, so if you are interested, you should do it.

recomendkun.hatenablog.com

recomendkun.hatenablog.com